Meteen naar de inhoud

F.A.Q.


Hoe maak ik een afspraak?
  • Ben je een vaste klant?
    Boek  je volgende afspraak meteen in het salon tijdens je laatste afspraak OF boek online vanaf de eerste dag van de maand voor de daaropvolgende maand. Die dag gaat de agenda open om 21u. Bijvoorbeeld, op 1 juli om 21u opent de agenda voor de maand augustus.
  • Ben je een nieuwe klant?
    Elke maand komt er een beperkt aantal nieuwe plekjes vrij.
    Boek je afspraak hiervoor online vanaf de vierde voor de daaropvolgende maand. Die dag gaat de agenda open om 21u.

    De kans is echter reëel dat er geen vrije plekjes meer zijn.
    Heb je geen vrij plekje gevonden, meld je dan aan via het formulier dat je op de boekingspagina vindt.
    Wij contacteren jou, indien er voor die maand toch nog plekjes vrij komen.
    Hoor je niets van ons, dan wil dit zeggen dat de agenda helaas vol zit voor de volgende maand. Je hoeft ons hiervoor niet zelf te contacteren.
    Je kan de volgende maand weer een afspraak proberen te boeken door het formulier opnieuw in te vullen. Komen er in de loop van de maand nog plekjes vrij; dan contacteren we de mensen die eerst inschreven via het formulier. Heb jij je in het verleden al op de wachtlijst gezet en vond je tot nu toe nog geen vrij plekje? Meld je dan gerust aan op de boekingspagina. Dankjewel voor je begrip! Dat betekent veel voor ons.
Welke afspraak maak ik als nieuwe klant?
  • Elke nieuwe klant start standaard met een ‘Shape my curls’ die onder meer een uitgebreide consultatie bevat met een knip-, was- en stylingbeurt + productadvies. Deze sessie duurt gemiddeld 2u tot max. 2u15.
    • Als nieuwe klant begin je met dit pakket, omdat we dan rustig de tijd kunnen nemen en verzorging op maat kunnen uitwerken. Wil je niet te veel knippen? Geen probleem, we bespreken samen je noden en wensen. Als nieuwe klant kan je dus niet starten met een kleurafspraak.
Hoe kan ik mijn afspraak wijzigen of annuleren?

Lukt het je niet om je afspraak na te komen, dan vragen we je om ons dit via mail - afspraken@kapperkrul.be - ten laatste 48u vóór je geplande afspraak te laten weten. Op deze manier kunnen we onze planning efficiënt beheren en bovenal andere klanten de gelegenheid geven om gebruik te maken van onze diensten. Het niet verschijnen op je geplande afspraak zonder voorafgaande kennisgeving wordt beschouwd als een no-show. In dat geval zien we ons genoodzaakt 30 euro aan te rekenen voor het niet nakomen van de afspraak. Heb je vragen over je afspraak of wil je deze wijzigen, neem dan even contact met ons op via afspraken@kapperkrul.be.

Waar is de wachtlijst naartoe?
In het verleden werkten we met een wachtlijstsysteem, in de hoop zo iedereen toch de kans te geven om een afspraak te kunnen maken bij Krul. Helaas werd die lijst door de vele geïnteresseerden zó lang, dat dit systeem niet langer haalbaar bleek. Ook via het boekingsprogramma had je een wachtlijst waarop je kon inschrijven, als je geen plekje vond tijdens het boeken. Maar ook binnen dit systeem werd het aantal aanmeldingen onoverzichtelijk lang én onhaalbaar om iedereen op een faire manier nog een plekje aan te bieden. En dat voelt niet fijn. Niet voor jou als klant noch voor mij als kapper. Als frustratie het overneemt van het plezier en de goesting, wordt het tijd dat we het anders aanpakken. Hoe dan?  Vanaf nu kan je je bij interesse voor een afspraak via een nieuw formulier aanmelden op de boekingspagina. Kreeg je geen plekje te pakken op de 4e van de maand tijdens het boekingsmoment vanaf 21u? Dan kan je dus via het formulier je gegevens nalaten. Komen er in de loop van de maand plekjes vrij in de agenda, dan contacteren we jou en kijken we of dit vrijgekomen plekje voor jou past. Hoor je niets van ons, dan zit er helaas niets anders op dan te wachten tot de volgende maand en dan je kans opnieuw te wagen. We starten elke maand maw vanaf ‘nul’. Ik besef goed dat dit geen fijne boodschap is om te brengen. Het liefst zouden we iedereen van prachtige, gezonde krullen voorzien, maar dat lukt helaas niet tegelijk. Achter de schermen werken we ook al een tijdje aan uitbreiding. Ik bedank je dus oprecht voor je begrip. Door je interesse en je sympathie voor mijn kleine onderneming help je alvast mee te bouwen aan een groeiend krullenkapsalon waar verbinding, rust en warmte centraal staan.
Hoe bereid ik me voor op mijn afspraak?
  • Kom naar je knipafspraak met recent gewassen en droog haar. 24u gewassen voor je afspraak is ideaal! Je draagt je haar los, dus niet uitgerekt door een staart, dotje of vlechtje. Je kan je haar de avond of ochtend voor je afspraak wassen met shampoo en conditioner en je stylingproducten aanbrengen zoals je dat gewoon bent. Ik knip op droog haar, en zie graag je krulpatroon hoe het natuurlijk valt.
  • Voor je kleurafspraak laat je je stylingproducten achterwege. Je komt met recent gewassen en droog haar. 24 u gewassen voor je afspraak is ideaal! Een (planten)kleuring hecht veel beter aan schoon, droog haar. De kleuring moet dan immers niet door een reeks producten heen werken. Zo kan je zelf langer genieten van je kleuring. Indien je haartype het toelaat, is het zelfs beter om je haar niet met conditioner te wassen voor je komt.