Hoe maak ik een afspraak?
- Ben je een vaste klant?
Boek je volgende afspraak meteen in het salon tijdens je laatste afspraak OF boek online vanaf de eerste dag van de maand voor de daaropvolgende maand. Die dag gaat de agenda open om 21u. Bijvoorbeeld, op 1 juli om 21u opent de agenda voor de maand augustus. - Ben je een nieuwe klant?
Elke maand komt er een beperkt aantal nieuwe plekjes vrij.
Boek je afspraak hiervoor online vanaf de vierde voor de daaropvolgende maand. Die dag gaat de agenda open om 21u voor nieuwe klanten en blijft hij open staan tot de 1e van de daaropvolgende maand. Je zal meer beschikbare plekjes zien verschijnen als je op "geen medewerkervoorkeur" klikt, dan wanneer je wel een medewerker aanduidt. - Voor elke behandeling werken we vanaf nu met een online voorafbetaling van 50%. Dit verloopt via ons online betalingssysteem Mollie. Geef een seintje mocht er iets niet duidelijk zijn, of als je problemen ondervindt bij de betaling. Dit kan op afspraken@kapperkrul.be
Welke afspraak maak ik als nieuwe klant?
- Elke nieuwe klant start standaard met een ‘Shape my curls’ die onder meer een uitgebreide consultatie bevat met een knip-, was- en stylingbeurt + productadvies. Deze sessie duurt gemiddeld 2u tot max. 2u15.
- Voor mannen en kinderen is er een aparte afspraak voorzien, waarbij je in het boekingssysteem duidelijk "eerste keer" vermeld ziet staan.
- Als nieuwe klant begin je met dit pakket, omdat we dan rustig de tijd kunnen nemen en verzorging op maat kunnen uitwerken. Wil je niet te veel knippen? Geen probleem, we bespreken samen je noden en wensen. Als nieuwe klant kan je dus niet starten met een kleurafspraak. In uitzonderlijke gevallen kan dit wel; neem dan even contact op via afspraken@kapperkrul.be
- Een "hydrate" of "repair my curls" behandeling zijn ook een optie als eerste afspraak. Bij deze afspraken wordt niet geknipt, maar wordt het haar wel intensief verzorgd.
Hoe kan ik mijn afspraak wijzigen of annuleren?
Lukt het je niet om je afspraak na te komen, dan kan je gemakkelijk online je afspraak tot 48u op voorhand verplaatsen. Je voorafbetaling van 50% wordt gewoon mee verplaatst. Je ontvangt van ons 72 uur een op voorhand een herinneringsmail van je afspraak. Op deze manier kunnen we onze planning efficiënt beheren en bovenal andere klanten de gelegenheid geven om gebruik te maken van onze diensten. In het geval van niet verschijnen op je geplande afspraak zonder voorafgaande kennisgeving, of bij laattijdige verwittiging, wordt je voorafbetaling niet terugbetaald. Heb je vragen over je afspraak, of wil je deze wijzigen, neem dan even contact met ons op via afspraken@kapperkrul.be, ten laatste 48u vóór je geplande afspraak.
Waar is de wachtlijst naartoe?
In het verleden werkten we met een wachtlijstsysteem, in de hoop zo iedereen toch de kans te geven om een afspraak te kunnen maken bij Krul. Helaas werd die lijst door de vele geïnteresseerden zó lang, dat dit systeem niet langer haalbaar bleek. Ook via het boekingsprogramma had je een wachtlijst waarop je kon inschrijven, als je geen plekje vond tijdens het boeken. Maar ook binnen dit systeem werd het aantal aanmeldingen onoverzichtelijk lang én onhaalbaar om iedereen op een faire manier nog een plekje aan te bieden. En dat voelde niet fijn. Niet voor jou als klant noch voor ons als kapper. Als frustratie het overneemt van het plezier en de goesting, wordt het tijd dat we het anders aanpakken. Hoe dan? Elke maand komt de agenda op de 4e van de maand opnieuw open voor de daaropvolgende maand. Er zijn heel wat nieuwe plekjes bijgekomen omdat we de laatste maanden onze volle focus hebben gelegd op het uitbreiden en opleiden van ons team. Check dus geregeld de agenda. Komen er in de loop van de maand (last minute) plekjes vrij in de agenda, dan houden we je op de hoogte via de interesselijst.
Hoe bereid ik me voor op mijn afspraak?
- Kom naar je knipafspraak met recent gewassen en droog haar. 24u gewassen voor je afspraak is ideaal! Je draagt je haar los, dus niet uitgerekt door een staart, dotje of vlechtje. Je kan je haar de avond of ochtend voor je afspraak wassen met shampoo en conditioner en je stylingproducten aanbrengen zoals je dat gewoon bent. We knippen op droog haar, en zien graag je krulpatroon hoe het natuurlijk valt.
- Voor je kleurafspraak laat je je stylingproducten achterwege. Je komt met recent gewassen en droog haar. 24 u gewassen voor je afspraak is ideaal! Een (planten)kleuring hecht veel beter aan schoon, droog haar. De kleuring moet dan immers niet door een reeks producten heen werken. Zo kan je zelf langer genieten van je kleuring. Indien je haartype het toelaat, is het zelfs beter om je haar niet met conditioner te wassen voor je komt. Bij een minerale kleuring of highlights-behandeling, kan je je haren wel gewoon ontwarren met conditioner.